Dupla kerékpárteszt: Fiction Saga és Myth

A soron következõ tesztünkkel elsõsorban a bmx világával még csak ismerkedõ kezdõknek szeretnénk kedvezni.

A Fiction egy teljesen új márka a piacon, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen kezdõ cég is lenne, mivel az egész márka a Stolen zászlaja alatt fut, így annak minden tapasztalat, amit a sok év alatt megszerzett, rendelkezésre állt ezen kerékpárok tervezés és kivitelezése alatt is.

A koncepció lényege az volt, hogy a Stolen névtõl függetlenül, egy még annál is kedvezõbb árkategóriát hozzanak létre a bmxes újoncoknak, de szem elõtt tartva a használhatóságot és a lehetõségekhez mérten legjobb minõséget.

Egy dologban abszolút verhetetlen a Fiction, ez pedig egyértelmûen az ára! jelen kerékpárunk 56990 Ft-os fogyasztói áron vásárolható meg és ebben az árszegmensben aligha van komoly vetélytársa. Van még néhány cég aki ebben az árban kínál kerékpárokat, de azok aligha nevezhetõk "használható" bmxnek, nem úgy, mint a mostani tesztalanyunk, a Fiction Saga.



Sokszor elmondtuk már, de a bmx alapköve a jó geometriájú váz. ezen áll vagy bukik igazából a használhatóság nagy része és természetesen azért mondjuk ezt, mert ennek a gépnek, ebben a kategóriában igenis jó a geója.



Kezdjük azzal, hogy a 20.6"-os felsõcsõhossz sem mondható elterjedtnek ezen a szinten, pedig nagyon is indokolt a létezése. Tízbõl kilenc bmx ebben az árban, sõt még feljebb is, 20"-os felsõcsõhosszal van szerelve, ami egyértelmûen nagyon rövid. Ez megfelelõ egy gyereknek, vagy egy nagyon kis növésû srácnak, de egy mai fiatalnak akárhogy is nézzük, rövid. Nekik sokkal inkább megfelel egy 20.6"-os mérte, ami kényelmesebb és jobban el is férnek rajta. Nos, itt ezzel állunk szemben.



A 74.5 fokos fejcsõ és a 71 fokos üléscsõ dõlésszög, a 13.75"-os láncvillával pedig sok modern vázon bizonyított már, így biztos, hogy itt sem lesz vele gond.


A Saga másik arca, király kékben.

A geó rendben van, nézzünk még egy sarkalatos pontot, a felhasznált anyagokat. A váz, a villa, és a kormány is mind 1020-as Hi-ten, azaz nagy szakítószilárdságú acélból készült, és TIG minõsítésû hegesztéssel illesztették õket össze. Ilyen ár mellet nem várható még el a Cr-mo csövek felhasználása, de ez is tökéletesen meg fog felelni a ráv váró megpróbáltatások túlélésére.



A vázon és a villán is elég naprakész módon, mikro papucsokat találunk, ami nem csak könnyû, de a szemnek is sokkal barátságosabb.

A kormánycsapágy egy hagyományos, nem integrált, beütõs csapágy, golyóskoszorúkkal. A stucni, ami minden Fiction gépen megtalálható, szintén egy klasszikusnak nevezhetõ, hat csvaros, egyszerû, de funkciójában kifogástalan darab.



A kormány, illetve annak mérete sem nevezhetõ szokásosnak ilyen árkategóriában. És ezt jó értelemben mondom. Ez bizony egy 8" magas és 28" széles darab, ami elég kényelmes a hátnak a magassága miatt és a szélessége pedig kellõ stabilitást ad. Ritka ez is ezen a szinten. Még egy jó pont!



A hajtás környékére tekintve szembe találkozunk az árcsökkentés egyik szüksége rossz jelenségével, az USA középrésszel, és az egyrészes acélhajtókarral. Alapvetõen nincs ezekkel semmi probléma, ha azt vesszük, hogy egy olyan srácnak találták ki a Saga-t, aki most ül életében elõször bmx-en. Egy darabig állja majd a srat, viszont gond nélkül fejleszthetõ háromrészesre, ha arra kerül majd a sor.



A lánckerék egy 36 fogas acél, aminek a képességei tökéletesen megfelelnek a fentiekben leírt hajtókaréval, viszont áttételben kiváló párja a 14 fogas racsninak hátul. A pedál mûanyag. Egy egészen egyszerû darab, de mivel manapság mindenki mûanyagot használ, így semmi nem indokolja a cseréjét.



Ülés ügyben eljött az idõ egy következõ jó pont kiosztására, mert ez is egy olyan alkatrész, amit ebben az árkategóriában aligha találunk máshol. Ez egy kombó ülés, ami egy alumínium csõ és egy mûanyag ülõrész kombinációjából született meg és nagyon jó hatással van a kerékpár végsõ súlyára és egy elég modern megoldás is egyben.

Fékezés ügyben a jó öreg Rush márkanévvel találkozunk, ami véleményem szerint a legtöbb komplett bmx-en már bizonyított. Egyszerû, megbízható és zokszó nélkül végzi a dolgát, amíg arra szükség van. A szokásos fékpa csere itt is segít a fékhatáson. Egy puha, szilikonos pofa csodákra képes, már, ha persze a fék nem kerül le azonnal, de ezt semmiképpen sem javasoljuk egy kezdõnek! Egyfelõl veszélyes, másfelõl sok alaptrükköt így vagy egyáltalán nem, vagy csak nehezen tud megtanulni!



A kerekek maradtak már csak hátra. Mindkettõ golyóscsapágyazott aggyal fut, de hátul mát 14 mm-es tengellyel, és 36 küllõ tartja a szimpla falú felniket, amire 1.95-ös Kenda gumikat szereltek. Egyszerû kerekek, amik az elsõ próbálkozásokhoz tökéletesen meg fognak felelni.

Összesítve látható, hogy ennek a Saga-nak sokkal több erénye és jó tulajdonsága van, mint azt elsõre gondolná az ember, sõt ebben az 56990 Ft-os, manapság igen szerénynek mondható árban nem igazán akad manapság vetélytársa a piacon. Lehet, hogy vannak még más bmx-ek is ilyen árban ,de azok közel sem ilyen jól használhatóak, mint ez a Fiction Saga!



És ráadás képpen még szeretnénk nektek bemutatni a Fiction paletta árban következõ modelljét, a Myth-et. Jogosan merülhet fel bennetek a kérdés, hogy miért prezentáljuk egyszerre a két kerékpárt!?



Nos ennek egy igen egyszerû válasza van. A két kerékpár gyakorlatilag hajszálra azonos és az ára is, csa 3000 Ft-al több a Myth-nek, így 59990 Ft-ért lehet a tiéd!







Ez az egy különbség, a színvariációkat leszámítva, az, hogy míg a Saga egyrészes kovácsoltvas hajtókarral van szerelve, addig a Myth már egy háromrészes, de továbbra is golyóskoszorús középrésszel rendelkezõ hajtókart kapott.


A Myth másik színben, Gorilla szürkében is megvásárolható.





A végsõ konklúzió az, ha nagyon ki van számolva a pénzed akkor a Saga is kiváló választás, de, ha van egy kis plusz pénzed, akkor egy kicsit erõsebb hajtást kaphatsz a Myth formájában. A választás a tiéd!



http://animalbikes.com/ http://volumebikes.com/ http://www.theshadowconspiracy.com/ http://www.nike.com/ http://34r.cz/  http://fitbikeco.com/ http://www.sandmbikes.com/ http://www.kinkbmx.com/ http://www.primobmx.com/ http://www.flybikes.com/ http://www.rantbmx.com/ http://www.federalbikes.com/ http://www.harobikes.com/bmx/ http://www.velvartbmx.hu/webshop/altermekcsoportok/sipcsontvedok/ http://subrosabrand.com/ http://www.prymegear.com/ http://www.khebikes.com/ http://www.easternbikes.com/ http://www.cultcrew.com/ http://www.odigrips.com/ http://unitedbikeco.com/ http://www.vans.com/ http://www.fictionbmx.com/ http://lotekbrand.com/ http://www.troyleedesigns.com/ http://www.stolenbmx.com/