Kerékpárteszt: Eastern Lowdown 18"
2011-05-29 08:58

Eheti kerékpár bemutatónk egy kicsit eltér a megszokottól, mivel az Eastern Lowdown 18"-os verziója került a kezeink közé!

Mire is jó ez a gép? Merülhet fel a kérdés. Hát, természetesen a fiatalabb korosztálynak lett szánva. A tíz év környéki kissrácoknak egyértelműen nagy lenne még egy 20"-os kerékkel ellátott bmx, amit gyakorlatilag megmozdítani is lehetetlen a számukra.

Ezért született meg a kisebb, 18"-os kerékkel ellátott, kimondottan gyerekeknek szánt bmx. Ezzel a mérettel már tudnak sikerélményeket szerezni, és nem megy el a kedvük már az elején a további folytatástól.



A Lowdown a 2011-es évben Nitrous néven fut, minden kerékméretben, ami tulajdonképpen az Eastern alsóbb kategóriás, de kedvezőbb árú, alkatrészeit és komplett gépeit takarja.

Ha figyelembe vesszük a célközönséget, akkor rájövünk, hogy egy teljesen reálisan felépített bringával állunk szemben. Nincs szükség itt drága Crmo csövekre, három részes hajtókarra vagy duplafalú felnire, mert az a kissrác, aki most ül először bmx-en, esetleg bringán is, az nem fog tudni nagyon kárt tenni ezekben.



A váz, a villa és a koemány is 1020-as Hiten acélból készült, ami ugyan nem egy Crmo, de ez is az erősebb acélok közül való. A váz mérete is igazodik a kisebb mérethez, ugyanis 18.5"-os.

A kormánycsapágyunk egy hagyományos, nem integrált, golyóskoszorús modell, amit valószínűleg soha nem fognak tönkretteeni eze a bmx-en!

A stucni megegyezik a nagyobb testvéreken látott modellekkel. Klasszikus, hat csavaros, formásra forgácsolt, megbízható darab.



A hajtókar fronton egy részes típussal találkozunk. Ez itt most egyáltalán nem gond, mivel a célközönség ezt se nagyon fogja tudni szétverni. Ha egyrészes kar, akkor természtesen USA BB csapágyazás, mivel csak ez képes fogadni az ilyen típusú karokat. Golyóskoszorús csapágyazással.

33 fogas, acél lánckerékkel találkozunk, ami tökéletesn passzol a 14-es racsnival hátul, és így a szokásosnál könnyebb áttételt hozva létre, ami szintén nagyon hasznos lehet a fiatalabbaknak, mivel az ő lábuk még nem olyan erés, ezér ezt könnyebben tudják meghajtani.



Az ülés viszont kicsit kilóg sorból. Majdnemhogy ugyanaz az integrált kombó található itt is, ami a legdrágább gépen a 2011-es palettán! Ez elég nagy jó pont, mivel ez csak emeli a bmxünk értékét, és megjelenési színvonalát!



A kerekek viszonylag egyszerűbb, golyóskoszorús darabok, szimpla falú felnikkel fűzve, és 10mm-es tengellyel ellátva mindenhol. Kenda K-841 külsők feszülnek rajtuk, amik egy jól bevált, univerzális felhasználhatóságú külső hírében állnak!



A 16"-os verzióval ellentétben itt már szerencsére olyan fékkel találkozunk, ami a komolyabb bmxeken is visszaköszön. Alumínium fékkar, egyszálas bowden és U-fék.
Összeségében, kedves szülők, ez a kerékpár arra született, hogy a fiatal generáció megtegye az első lépéseket a bmx irányába, és meghozza a kedvet a jövőbeli sportoláshoz! Erre egyszerűen tökéletes ez a gép, és ehhez mérten, az ára sem irreális, mivel 59990 Ft-ért jobb 18"-as gép nem nagyon van a piacon!

Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro