Kerékpárteszt: Kink Curb 2011
2010-09-16 23:06

Folytatjuk a már elkezdett sorozatunkat, a komplett kerékpárok bemutató tesztjét, de mostmár rendszeressé válik és minden héten egy új bringát fogunk részletesebben megvizsgálni!

Eheti alanyunk a 2011-es Kink Curb.




Ha megvizsgáljuk a 2011-es Kink komplett bringák palettáját, akkor kiderül, hogy ez a gép a legelső láncszem az illusztris sorban. Lássuk mit kap az ember 79990 Ft-ért!



Egyértelműen kezdő bringáról van szó, ami azt jelenti, hogy ezt az abszolút újoncoknak szánja a cég. Vagyis azoknak, akik még csak most csöppentek bele a BMX világába és az első szárnypróbálgatásoknál tartanak.

Fontos ezt leszögezni még az elején mivel ebből gyakran van félreértés. Több esetben megtörtént már, hogy a vásárló a nem megfelelő kategóriájú bringát vásárolta meg és ennek eredményeképpen idő előtt leamortizálta a gépet!


Nem szabad ebbe a hibába esni, mindenki a maga tudásszintjének megfelelő kerékpárt kell, hogy válassza, különben csalódni fog az új "társában".




Ezen a gondolaton továbbhaladva az első geomatriai adat a felsőcsőhossz. Ami ebben az esetben 20", és ez elég rövidnek tűnik az avatottab szemeknek. Igen, ez valóban rövid, de ennek is megvan a maga nyomós oka. Ez a bringa a kezdőknek lett szánva.

És egy kezdő ,optimális esetben, egy alacsonyabb testmagassággal rendelkező, még fiatal tizenéves, akinek ez a méret már teljesen megfelelő. Ha esetleg a kezdő testesebb, vagy magasabb, akkor neki sajnos egyből egy magasabb kategóriából kell választania, mivel ez a bringa kényelmetlen lenne az ő számára és nem is szolgálná ki addig, ameddig hivatott erre.


A váz vonalán haladva tovább, egyből szemet szúr a látványos fényezés és a matricák igényes kidolgozása és elhelyezése. Mindenképpen pozitívum és elég fontos tényező is, mivel a fiatalabb korosztálynál a vizuális látvány, főleg a kezdeti időkben elég meghatározó dolog. Ezen a téren nincs ok a panaszra. A látványos, de mégsem hivalkodó fehér és teal színűek és a visszafogottak feketék is jelesre vizsgáztak. (Ebben a három alapszínben kapató a 2011-es Kink Curb).


De mit ér a látványos megjelenés és a megfelelő geometriájú váz, ha nem jó minőségű alkatrészekkel van az felszerelve. Így lenne ez esetben is, ahogyan néhány más márka, hasonló árú modelljénél?


Szerencsére egyálltalán nem ez a helyzet!




A villa egy elég fontos eleme a bringának. Ha ez meghibásodik, biztos a nagy esés. Ezt elkerülendő egyrészből lett esztergálva a villanyak és a villa felső része, ami nagy mértékben megerősíti ezt a területet. Így nyugodtan rábízhatjuk magunkat a Kink Volte villára, ami ebben a Curb-ben ékeskedik.

A kormány is színtén a Kink márkajelet viseli és 7.75" magas, ami a mezdő testalkatú bringásnak tökéletesen nagy. A nagy itt jó értelemben hangzott el, mivel napjainkban a nagy és magas kormány divatja hódít. Ennek fényében egy tizenéves gyereknek a 7.75" igenis nagynak számít.




A stucni a Mission-től származik, ami a Kink házimárkája és az olcsóbb árszegmensben kínálja megbízható alkatrészeit. Ez a befogó is ilyen. Erős, megbízható, egyszerű és végzi a dolgát.

A kormánycsapágy sajnos nem integrált, hanem hagyományos beütős fajta. Ez egész egszerűen amiatt van, mert valahol kénytelenek voltak a tervezők faragni a költségeken, hogy ilyen áron lehessen kihozni a komplett gépet. Egyébként maga a csapágy egy teljesen egyszerű és megbízható golyós rendszer, ami valószínűleg jól fogja szolgálni az új gazdáját, ami ki nem növi ezt a kategóriát.


A markolat és a műanyag, bedugós kormányvégdugó is Mission márkájú és egy kicsit kemény, de kellemes fogást biztosít. A markolat teljesen egyénfüggő. Van aki a puhábbat, van aki a keményebbet, a vékonyabbat, vastagabbat szereti. Ízlés dolga. Ha a vékonyabbat és a keményebbet szereted, akkor ez is tetszeni fog.




Lefelé tovább haladva megakad a szemünk a látványos, nagy Kink logóval ellátott ülésen. Pontosan olyan, amilyet manapság elvárunk. Keskeny, lapos, látványos és nem túl kényelmes. de nem is kell annak lennie, mivel úgysem fogunk rajta ülni soha. Cserébe viszont jól néz ki és nem zavarnak a trükköknél sem be azzal, hogy beleakad a lábunk.

A hajtókar egy egyszerűbb, szintén Mission, golyóscsapágyazott, háromrészes, 8 bordás rögzítésű darab. Ami nem mondható könnyűnek, de legalább gyengének sem. A vastag acél karok sokáig fogják tűrni a megpróbáltatásokat.




A következő pont, ahol sajnos spórolni kényszerült a gyártó az a lánckerék, ami egy vékony acélból készült, Kink Decimal felirattal ellátott, 25 fogas darab. Igazából a Kink Decimal lánckerék, acélból lemásolt, olcsósított változata. Egy darabig biztosan ez is kiszolgál majd.

A lánc egy klasszikus KMC 410, ami már sokszor bizonyított. Olcsó, könnyű és erős.


A pedál egy színtén egyszerűbb, golyós csapágyazott, alumínium Wellgo, ami színtén az olcsón-jót és tartósat kategóriába esik. Nem lesz vele gond.


Ha a kerekeket tüzetesebben megvizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy Alienation Black Rim felnikkel van felszerelve a gép. Sajnos szimpla falúak, viszont abból a legerősebb fajta. A kezdeti próbálgatásokhoz tökéletesen megfelel majd.




Az első agy egy alacsony peremes, 10 mm-es tengelyes, jelzés nélküli, 36 küllős darab. A hátsó pedig egy Mission, 9 fogas driverrel ellátott, szintén 36 küllűs, 14 mm-es tengelyes darab. Sajnos mindkét agy golyós csapágyazott, de ennél több ebben az árkategóriában nem is várható el. Egyszerűbb darabok, de az első ugartásokhoz tökéletesen meg fognak felelni és nem lesz velük gond!



A külsők pedig egyszerű, univerzális, 1.95"-os Kendák. Jól bevállt mintával, ami minden terepen meg fogja állni a helyét.

A bringa utolsó pontja a fékrendszer. A fékkar, és a féktest, jelzés nélküli taiwani darabok, de tulajdonképpen működnek és teszik a dolgukat. Egyszálbowdenes megoldással kapcsolódik egymáshoz a két alkatrész, ami ebben a kategóriában teljesen jó döntés. Egyszerűbb, mint a rotor, könnyebb, mint a rotor és sokkal könnyebb beállítani is. És mivel egy kezdő még nem csinál se kormány, se vázpörgetést, ezért egyszerűen tökéletes ide ez a megoldás.


A fékrendzser egyetlen hibája, ami ebben a kategóriába sajnos álltalános, hogy igen gyenge a fékhatás. Ennek egyetlen oka van jelen helyzetben. Mégpedig a nagyon kemény összetételű fékpofa, ami nem csak rossz fékhatást eredményez, hanem még a felni fekete eloxált felületét is lekoptatja.


A megoldás igen egyszerű. Már vásárláskor érdemes kicserélni egy puhább összetételű, vagy szilikonos Kool-Stop vagy FlyBikes fékpofára. Ég és föld a különbség. Érdemes rászánni azt a plussz 3000 Ft-ot, mivel így kitűnő fékhatást érhetünk el.


Összességében a bringa kimondottan jól vizsgázott, ha szemelőtt tartjuk azt, hogy kiknek is szánta a gyártó. Egy kezdőnek teljesen tökéletes választás, az első lépések megtételéhez és addig biztosan kitart, amig a trükkök már olyan komolyra nem fordulnak, hogy el kelljen gondolkodni egy felsőbb kategóriás bringán!


Ha megtetszett a bringa, akkor itt tudod megrendelni:
Kink Curb 2011 vagy megvásárolhatod személyesen is a Wesselényi utcai üzletünkben!

És nefeledd! Most ajándék Velvárt pólót és Kink - Jetlagged DVD-t kapsz hozzá ajándékba!

Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro