Kerékpárteszt: Kink Gap 2011
2010-10-08 00:20

Eheti kerékpárteszt alanyunk: a 2011-es Kink Gap.

A múltkori Curb, abszolút kezdő bringa után, ezt a Gap-et már alsó-középkategóriába sorolja a gyártó cég. Fontos ezt leszögezni még az elején, mivel ennek fényében kerül értékelésre minden és ez már eléggé behatárolja azt is, hogy kiknek lett szánva a bringa.


Mivel ez egy alsó-középkategórás BMX, ezért azoknak lehet a megnyugtató társa a jövőben, akik már az alap trükköket megfelelően elsajátították és biztonsággal szeretnének belevágni a haladó trükkök sejtelmes világába. Ezt a gépet nekik találták ki, de nézzük a részleteket.




Két színkombinációban vásárolható meg. Az egyik a pompás szilva lila, túlnyomórészt fekete és elszórtan ezüst kiegészítőkkel, a közepesen szolid megjelenés kedvelőinek.


A másik pedig a harsány, matt tűzpiros, elegáns aranyszínű kiegészítőkkel, azoknak, akik szeretik felhívni magukra a figyelmet. Mindkét verzión ízlésesen elhelyezett, és a váz színével harmonizáló, jellegzetes Kink matricák találhatók.




Mi az utóbbit választottuk eheti tesztünkhöz.


A jó BMX a jó vázzal kezdődik. Ha az nincs rendben, akkor hiába szereljük fel kitűnő alkatrészekkel, sajnos nem lesz az igazi. De szerencsére most nincs okunk ilyesmitől tartani. A Kink egy jó vázat rakott ebbe a bringába is.


A főbb csövek Chrome-bolibdénből készültek, amik a legerősebb, legmegfelelőbb csövek egy kerékpárvázhoz. A több vázcső pedig Hi-Ten, magas szakítószilárdságú anyagból van. Ezek is igen nagy teherbíró képességgel rendelkeznek, de a Cr-mo csövekhez képest lényegesen olcsóbb előállítani őket. Ennek az anyagnak az alkalmazását az ár/teljesítmény arány kényes egyensúlyának a leghatékonyabb beállítása miatt vetették be.




A váz 20.5"-os felsőcsőhosszal rendelkezik, ami közepes méretnek mondható, és ennek köszönhetően széles körben megelégedéssel használhatóvá teszi.


A villa a múltkori Curb-ban már megismert Kink Volte villa, de csak látszatra! Ugyanolyan könnyített papuccsal, és letisztult vonalakkal rendelkezik, de az ördög a részletekben van, ahogy most is. A nagy különbség a villa anyagában van. Ez a verzió 100% Cr-mo-ból van. Amint azt már a váznál is említettük ez a legerősebb és legmegfelelőbb anyag egy BMX főbb elemeinek a legyártásához.




A váz a villával a Mission integrált kormánycsapágyával kapcsolódik össze. Ez a létező legmodernebb és legjobb megoldás. Könnyű, szép és hihetetlen könnyű szerelni. És mivel ez zárt, ipari csapággyal működik, az élettartammal sem lesz gond!




Továbbhaladva a kormány irányába, a Kink Midtown-al találjuk szembe magunkat. Ez egy 7.75" magas, 68 cm széles darab. Ez, akárcsak a váz mérete is, közepesnek mondható, ami szintén a sokrétű felhasználhatóságot hivatott szolgálni.




A stucni egy egyszerű, de nagyszerű Mission darab, Fusion fantázianévvel. Klasszikus, hat csavaros rögzítésű, ami még mindig a legmegnyugtatóbb megoldás. A megjelenését tekintve ez már egy kidolgozottabb befogónak mondható.


A markolata Kink Alpha, ami egy rendkívül kényelmes, puha darab és a rácsos kialakításának köszönhetően a közepesen izzadt kéz sem csúszik le róla. Mindez a Kink Drive beütős, műanyag végdugóval válik teljessé.




Az ülés is a legmodernebb és legelterjedtebb megoldású, Pivotal-os rögzítésű darab. Rendkívül egyszerű beállítani, könnyebb és letisztultabb, mint a hagyományos, sínes ülés. Mindez egy Mission, szintén Pivotal-os üléscsővel kapcsolódik a vázhoz. A cső rögzítéséről pedig egy elegánsan vékony Mission üléscsőbilincs gondoskodik.




A hajtókar a már múltkor megismert, három részes, üreges, Cr-mo szett, ami nyolc bordás tengellyel rendelkezik. A fő különbség most sem látható elsőre, ugyanis ez már egy ipari csapágyazott, Mid szabványnak megfelelő, középrésszel rendelkezik. Ez nagymértékben megnöveli az élettartamot!


A lánckerék itt is egy Kink Decimal felirattal rendelkező, acélból készült, 25 fogas alkatrész. Nem a legkönnyebb, de erős és segít a már említett ár/teljesítmény arány javításában. Akárcsak a lánc is, ami egy KMC 410. Egy igazi klasszikus. Olcsó, erős és még könnyű is!




A pedál Mission márkanevet visel, alumíniumból készült és kimondottan jól tapad. A kidolgozása pedig a kategóriájához képest egyértelműen igényesnek mondható. Nem lesz vele gond egy darabig.


A kerekek 36 küllősek és Alienation PBR felnikkel lettek fűzve. Ezek sajnos még szimplafalúak, de abból a legerősebbek. Erősített oldalfalának és speciális profiljának köszönhetően az olcsóbb duplafalú felniket is maga mögé utasítja.




Az első agy, extra kicsi peremmel rendelkező, gyönyörű aranyszínű, 10mm-es tengelyes szépség. A hátsó pedig egy teljesen ipari csapágyazott, 9 fogas driverrel rendelkező, 14 mm-es tengelyű darab, ami egy az egyben egy Joytech agy, ami pedig egy az egyben Odyssey.




Ez nagy pozitívum, mivel a hátsó aggyal, de úgy általában a két kerékkel nem igen lesz gond egy darabig, az biztos.


A fékrendszert hagytam a végére. Manapság már nagyon sokan fék nélkül bringáznak, és ez vonatkozik a kezdő és haladó kerékpárosokra egyaránt is. Ez mindenkinek a maga döntése, de ha úgy döntesz, hogy nem szereled le azonnal a féket, akkor egy Rush fékkarral és fékkel gazdagítod a bringád megjelenését.


Mindkettő egyszerű, jól bevált, igásló, mindenféle sallang nélkül. Teszi a dolgát rendületlenül. A fékbowden jelen esetben egy egyszálas megoldás, ami elég hosszú ahhoz, hogy körbeforgasd legalább egyszer. Egyszerű, megbízható megoldás ez is.


Egyetlen gond a fékkel, a szokásos fékpofa probléma. Ez egyszerűen szinte minden komplett kerékpár hibája, tisztelet a kivételnek. Szerencsére könnyen orvosolható. Egy FlyBikes szilikonos vagy KoolStop fékpofára lecserélve máris remek a fékhatásunk. Ég és föld a különbség utána, érdemes rászánni a plusz pénzt!


Összességében tökéletes középhaladó bringát hozott össze a Kink, a Gap személyében, kiváló felszereltséggel és jó ár/teljesítmény aránnyal. A piros/arany színkombináció pedig egyszerűen mágnesként vonzza a tekinteteket, mindenki megfordul utána!

Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro