Kerékpártesz: Fit BF Signature
2010-10-17 00:54

Eheti tesztalanyunk egy igazi nagyágyú, a 2011-es Fit bringák egyik csúcsmodellje a Brian Foster Signature modell!

A 2011-es palettán, öt kategória van. Brian Foster, Justin Inman, Van Homan, Mike Aitken és Eddie Cleveland neveihez köthető mind az öt és a kategóriákon belül, további négy felszereltségi szint van még megkülönböztetve, ami nemes egyszerűséggel az 1,2 és 3 típusjelöléseket kapták.


A hármas kategória is már egy felsőkategóriás bringát takar, de rátettek még egy lapáttal és Signature néven bedobták a nagyágyúkat.



Mai tesztalanyunk egy Brian Foster nevével fémjelzett gép. Azok kedvéért, akik nem tudnák Mr. Foster nem ma kezdte a szakmát! Túl a negyvenedik életévén, még mindig aktívan BMX-ezik és több évtizede tapasztalattal a háta mögött, nyugodtan hihetünk neki, érti a dolgát!

Mivel Brian egy alapvetően ugratós, trails-es figura, ezért ez a gép is inkább ezt a vonalat hozza. Magas kormány, topload stucni, egyszálbowden, alupedál, de ne rohanjunk ennyire előre.



Első ránézésre nem tud az ember mást mondani, minthogy: "ez gyönyörű!" A boltban ezzel mindenki egyetértett és a független bírálók szerint is elképesztően jól néz ki!

A matt kék szín, a rengeteg króm kiegészítőkkel felszerelve és a homokszínnel rásegítve valóban nem mindennapi látványt nyújt. A króm újra virágkorát éli és ezen a gépen van belőle bőven, aminek köszönhetően a "régi motorosok" és az "új játékosok" egyaránt elismeréssel bólogatnak, ha meglátják.

Azon túl, hogy lélegzetelállító harmónia uralkodik a látványvilággal kapcsolatban, nézzük, mit kap az ember 198.000 Ft-ért, ha BMX vásárláson töri a fejét.

Röviden? Egy hibátlan gépet. De ennyivel nem siklunk át az izgalmas részletek felett!



Kezdjünk a vázzal, ami mindent eldönt már az első használatbavétel utáni percekben. A Fit mindig is híres volt a kifogástalan vázairól, amiket a komplett gépekbe építettek. Mind geometriában, mind az apró, a Fit-re jellemző részletmegoldásokban egyaránt. Jelen helyzetben sincs okunk a panaszra. Nagyon nincs!

A 21"-os felsőcsőhsossz jelzi, hogy itt már komolyabb felhasználókra gondoltak. Ez a méret mindenkinek ideális lehet, aki 180 cm körüli testmagassággal rendelkezik, vagy az ugratás szerelmese és igényli a hosszabb vázat, a megnövekedett stabilitási tényező miatt, ami a nagy sebességű ugratókon igen jól tud jönni!

Nem utolsó sorban 100 % Cr-mo csövekből készült ez a szépség, ami egyértelműen a garancia záloga! Az integrált kormánycsapágyat fogadó fejcső, az integrált üléscsőbilincs és a leszedhető féktüske, ebben a kategóriában már alapfelszereltségnek számít, így megtalálható ezen a BMX-en is.

A váz egy zárt, ipari csapágyas, integrált kormánycsapággyal kapcsolódik a villához, ami Fit feliratokat visel és megszólalásig hasonlít a Fit Blade villára. Mivel ez is 100 % Cr-mo-ból készült így ez sem az a darab, ami miatt aggódnunk kellene. Gyönyörű, CNC-zett, 10mm-es tengelyt fogadó, Micro papucsaival pedig szemet gyönyörködtetően is néz ki!

A stucni egy Fit DLT, topload verziójának a majdnem teljesen megegyező másolata. A különbség igen elenyésző. Apró megmunkálási részletekben tér el, és míg a külön megvásárolható DLT befogó Amerikában, addig ez minden bizonnyal Taiwan-on készül. Méretében és formájában azonos és szépen megemeli a kormányt, miközben a polírozott felületének csillogásával hipnotizál minket!



A kormány tulajdonképpen egy Fit Highs kormány, ami 8" magas és 28" széles. Tökéletesen kényelmes szögekkel és 100 % Cr-mo csövekkel. Kényelmes, tartós és a topload stucni rendkívül jól kontrollálhatóvá teszi a bringát minden körülmények között.

Markolat fronton természetesen nem is kerülhetett volna más szóba itt, mint a Fit Foster markolat, ami Brian Foster szignált terméke, a mester szájíze szerint. A markolat nagyon személyes, dolog, mindenki máshogy szeretni. Ez egy közepesen vastag és közepesen puha, de kényelmesnek mondható darab. Ha te ez a típus vagy, akkor imádni fogod!



Ezen a szinten már a Pivotal-os ülésmegoldás is alapfelszereltség. Egy jó kiállású fit Lo-Bolt ülést találunk itt, ami egy jelöletlen, fekete Pivotal csővel kapcsolódik a vázhoz. Jól néz ki, könnyű, egyszerű, pivotal-os. Mit akarhat az ember még egy üléstől?



Lejjebb haladva mindenképpen megakad a szemünk a krómozott hajtókar és lánckerék ragyogó csillogásán. Fantasztikusan néznek ki együtt. Maga a hajtókar igazából egy S&M Flow néven, külön is megvásárolható darab. Mindent tud, amit a modern hajtókarok. 19 mm-es, 48 bordás tengelye van és 4130, hő kezelt Cr-mo-ból van! Ez sem az a darab, amivel egy jó darabig gond lenne.



A lánckerék egy Fit DLS lánckerék közeli rokona. Ugyan az a helyzet, ami a stucnival. Apró megmunkálási különbségekben és a származási országban tér el. Mindemellett 27 foggal és alumíniumból készült, 6mm-es vastagságban. Szintén naprakész darab.

A lánc egy KMC 710 SL. Gyönyörű, szépen kidolgozott, ultrakönnyű darab. Az SL rövidítés a Superlight nevet takarja, aminek eleget is tesz. Ez külön megvásárolva, egy közel 9000 Ft-os tétel, ami mindenképpen növeli a bringa értékét, mindamellett, hogy egy tökéletes lánc is egyben.

A pedál témában a Primo Stricker, alumínium verziójára esett a választás. Műanyag ide, vagy oda, azért a szegecses fémpedálok tapadását nem lehet mással pótolni. Főleg, ha egésznap a sáros, erdei ugratókon, trails sorokon bringázik az ember és könnyen sáros lesz a cipő talpa. Itt pótolhatatlan azoknak a fém szegecseknek a jelenléte.



A kerekek is elég nívósak és megjelenésükkel is tökéletesen illeszkednek az összképbe. Polír agy, fekete küllők, krómozott felnik.

Az első agy egy kis peremes, 10 mm-es tengelyes, ipari csapágyazott márkajelzés nélküli darab. Igazából bárhogy hívhatnánk, Eastern, Stolen vagy bármi. Azért mert nincs ráírva attól még ez az agy, az az agy.



A hátsó agy, 14 mm-es tengellyel rendelkezik, ipari csapágyazott, 9 fogas drivere van és őt is hívhatnánk Joytech-nek vagy Odyssey-nem vagy Stolen-nek, de mivel nem írtak rá semmit, ezért csak nevezzük tartósnak! Az agyakkal semmi probléma nem lesz!

A felnik elég míves darabok. Primo Balance felnikről van itt most szó, méghozzá elöl, hátul. 36 lyukkal és krómozott felületkezeléssel. Ezek bizony jól kipróbált, bevált darabok és ráadásul a súlyuk is nagyon kedvező. Mindenképpen emelik az összhatást, látványban és értékben egyaránt!



A végére hagytam a féket. Itt sem nagyon találkozunk gyenge minőséggel! Odyssey Monolever  fékkar, Medium hosszúságba, ami már jó ideje méltán az egyik legnépszerűbb kar a piacon. Odyssey Linear, hosszantiszálas bowden-el haladunk tovább, ami tökéletes, merev, fékérzést biztosít. A fékhez érve egy kicsit csökken a lelkesedés a tektro fék láttán, de nem kell nagyon megijedni. Végzi a dolgát, kifogás nélkül!



Amióta írjuk a kerékpárteszteket, azóta ez az első BMX, ami az összeszerelést követően azonnal tökéletes fékhatást produkált, köszönhetően a krómozott felninek. Tényleg sokat dob az egészen az, hogy egyből van egy fékrendszered, ami tökéletesen fog, persze, ha használsz féket, de ez már egy másik kérdés.



Összességében, ahogy már az elején is írtuk ezen a bringán nincs semmi kivetnivaló! Ha van 198000 Ft-od és szeretnél egy minden porcikájában igényes, extravagáns megjelenésű BMX-et, ami kiszolgál sokáig, akkor a Fit Brian Foster Signature tökéletes választás lesz!

Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro