Dupla kerékpárteszt: Fiction Saga és Myth
2012-03-08 21:09

A soron következő tesztünkkel elsősorban a bmx világával még csak ismerkedő kezdőknek szeretnénk kedvezni.

A Fiction egy teljesen új márka a piacon, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen kezdő cég is lenne, mivel az egész márka a Stolen zászlaja alatt fut, így annak minden tapasztalat, amit a sok év alatt megszerzett, rendelkezésre állt ezen kerékpárok tervezés és kivitelezése alatt is.

A koncepció lényege az volt, hogy a Stolen névtől függetlenül, egy még annál is kedvezőbb árkategóriát hozzanak létre a bmxes újoncoknak, de szem előtt tartva a használhatóságot és a lehetőségekhez mérten legjobb minőséget.

Egy dologban abszolút verhetetlen a Fiction, ez pedig egyértelműen az ára! jelen kerékpárunk 56990 Ft-os fogyasztói áron vásárolható meg és ebben az árszegmensben aligha van komoly vetélytársa. Van még néhány cég aki ebben az árban kínál kerékpárokat, de azok aligha nevezhetők "használható" bmxnek, nem úgy, mint a mostani tesztalanyunk, a Fiction Saga.



Sokszor elmondtuk már, de a bmx alapköve a jó geometriájú váz. ezen áll vagy bukik igazából a használhatóság nagy része és természetesen azért mondjuk ezt, mert ennek a gépnek, ebben a kategóriában igenis jó a geója.



Kezdjük azzal, hogy a 20.6"-os felsőcsőhossz sem mondható elterjedtnek ezen a szinten, pedig nagyon is indokolt a létezése. Tízből kilenc bmx ebben az árban, sőt még feljebb is, 20"-os felsőcsőhosszal van szerelve, ami egyértelműen nagyon rövid. Ez megfelelő egy gyereknek, vagy egy nagyon kis növésű srácnak, de egy mai fiatalnak akárhogy is nézzük, rövid. Nekik sokkal inkább megfelel egy 20.6"-os mérte, ami kényelmesebb és jobban el is férnek rajta. Nos, itt ezzel állunk szemben.



A 74.5 fokos fejcső és a 71 fokos üléscső dőlésszög, a 13.75"-os láncvillával pedig sok modern vázon bizonyított már, így biztos, hogy itt sem lesz vele gond.


A Saga másik arca, király kékben.

A geó rendben van, nézzünk még egy sarkalatos pontot, a felhasznált anyagokat. A váz, a villa, és a kormány is mind 1020-as Hi-ten, azaz nagy szakítószilárdságú acélból készült, és TIG minősítésű hegesztéssel illesztették őket össze. Ilyen ár mellet nem várható még el a Cr-mo csövek felhasználása, de ez is tökéletesen meg fog felelni a ráv váró megpróbáltatások túlélésére.



A vázon és a villán is elég naprakész módon, mikro papucsokat találunk, ami nem csak könnyű, de a szemnek is sokkal barátságosabb.

A kormánycsapágy egy hagyományos, nem integrált, beütős csapágy, golyóskoszorúkkal. A stucni, ami minden Fiction gépen megtalálható, szintén egy klasszikusnak nevezhető, hat csvaros, egyszerű, de funkciójában kifogástalan darab.



A kormány, illetve annak mérete sem nevezhető szokásosnak ilyen árkategóriában. És ezt jó értelemben mondom. Ez bizony egy 8" magas és 28" széles darab, ami elég kényelmes a hátnak a magassága miatt és a szélessége pedig kellő stabilitást ad. Ritka ez is ezen a szinten. Még egy jó pont!



A hajtás környékére tekintve szembe találkozunk az árcsökkentés egyik szüksége rossz jelenségével, az USA középrésszel, és az egyrészes acélhajtókarral. Alapvetően nincs ezekkel semmi probléma, ha azt vesszük, hogy egy olyan srácnak találták ki a Saga-t, aki most ül életében először bmx-en. Egy darabig állja majd a srat, viszont gond nélkül fejleszthető háromrészesre, ha arra kerül majd a sor.



A lánckerék egy 36 fogas acél, aminek a képességei tökéletesen megfelelnek a fentiekben leírt hajtókaréval, viszont áttételben kiváló párja a 14 fogas racsninak hátul. A pedál műanyag. Egy egészen egyszerű darab, de mivel manapság mindenki műanyagot használ, így semmi nem indokolja a cseréjét.



Ülés ügyben eljött az idő egy következő jó pont kiosztására, mert ez is egy olyan alkatrész, amit ebben az árkategóriában aligha találunk máshol. Ez egy kombó ülés, ami egy alumínium cső és egy műanyag ülőrész kombinációjából született meg és nagyon jó hatással van a kerékpár végső súlyára és egy elég modern megoldás is egyben.

Fékezés ügyben a jó öreg Rush márkanévvel találkozunk, ami véleményem szerint a legtöbb komplett bmx-en már bizonyított. Egyszerű, megbízható és zokszó nélkül végzi a dolgát, amíg arra szükség van. A szokásos fékpa csere itt is segít a fékhatáson. Egy puha, szilikonos pofa csodákra képes, már, ha persze a fék nem kerül le azonnal, de ezt semmiképpen sem javasoljuk egy kezdőnek! Egyfelől veszélyes, másfelől sok alaptrükköt így vagy egyáltalán nem, vagy csak nehezen tud megtanulni!



A kerekek maradtak már csak hátra. Mindkettő golyóscsapágyazott aggyal fut, de hátul mát 14 mm-es tengellyel, és 36 küllő tartja a szimpla falú felniket, amire 1.95-ös Kenda gumikat szereltek. Egyszerű kerekek, amik az első próbálkozásokhoz tökéletesen meg fognak felelni.

Összesítve látható, hogy ennek a Saga-nak sokkal több erénye és jó tulajdonsága van, mint azt elsőre gondolná az ember, sőt ebben az 56990 Ft-os, manapság igen szerénynek mondható árban nem igazán akad manapság vetélytársa a piacon. Lehet, hogy vannak még más bmx-ek is ilyen árban ,de azok közel sem ilyen jól használhatóak, mint ez a Fiction Saga!



És ráadás képpen még szeretnénk nektek bemutatni a Fiction paletta árban következő modelljét, a Myth-et. Jogosan merülhet fel bennetek a kérdés, hogy miért prezentáljuk egyszerre a két kerékpárt!?



Nos ennek egy igen egyszerű válasza van. A két kerékpár gyakorlatilag hajszálra azonos és az ára is, csa 3000 Ft-al több a Myth-nek, így 59990 Ft-ért lehet a tiéd!







Ez az egy különbség, a színvariációkat leszámítva, az, hogy míg a Saga egyrészes kovácsoltvas hajtókarral van szerelve, addig a Myth már egy háromrészes, de továbbra is golyóskoszorús középrésszel rendelkező hajtókart kapott.


A Myth másik színben, Gorilla szürkében is megvásárolható.





A végső konklúzió az, ha nagyon ki van számolva a pénzed akkor a Saga is kiváló választás, de, ha van egy kis plusz pénzed, akkor egy kicsit erősebb hajtást kaphatsz a Myth formájában. A választás a tiéd!



Vissza a cikk listához


DemolitionVolumeTall orderSTLNbikesStrangerRantLotek KHE BikesOdi Flybikes PrimoGryphusVans The Shadow ConspiracyUnited Subrosa Cult AnimalS&MOdysseyMerrittTroy Lee DesignsEastern BikesSaltFederalKinkclatFictionBone DethWTPHaro