Kerékpárbemutató: Eastern Ramrodder

Egy újabb kerékpárbemutatóval jelentkezünk. Ezúttal az Eastern Ramroddert nézzük át tüzetesebben.

Az Eastern palettáján ez a modell már évek óta megtalálható. A Ramrodder neve mindig egyet jelentett az elérhetõ árú, de magas felszereltségi színvonalú kezdõ/középkezdõ kerékpárokéval.

Vajon ezt a címet idén is sikerül megvédenie? Kiderítjük!

http://easternbikes.com/m/photos/cache/Complete%20Ramrodder%20Matte%20Lt%20Blue%20Lo-Res%20Large_catalog.jpg

Amit fontos az elején tisztázni, hogy ez egy kezdõknek szánt kerékpár, a gyártó besorolása alapján, vagyis eszerint kell nekünk is ítélkeznünk.

Az elsõ benyomásra, az általunk vizsgált fekete modell a matt fényezésével és alapvetõen fekete alkatrészeivel inkább a visszafogottabb megjelenést kedvelõket célozza meg. Egy kevés világoskéket beloptak azért az összképbe, hogy legyen valami kis bolondítás a design-ba.

Ha szereted az egyszerûbb színvilágot, akkor biztos bejön a fekete, ami soha nem fog kimenni a divatból. Nekünk tetszett.

Már sokszor elmondtuk, hogy a bmx legmeghatározóbb eleme a váz. Ezen áll, vagy bukik szinte az egész gép kezelhetõsége. Jelen esetben egy 20.5"-os felsõcsõvel, 13.75"-os láncvillával és 74.5 fokos fejcsõszöggel találkozunk, aminek nyugodtan örülhetünk, mert ezek teljesen korrekt adatok.



A geometriával nem lesz probléma. A váz Hi-ten acélból készült, ami ebben a kategóriában szinte soha sincs másképp. A kezdõ akciókhoz és trükkökhöz tökéletesen meg fog felelni.

A villa is ugyanebbõl az anyagból készült. 10 mm-es tengelyû, könnyített papucsa van, amin egy jókora ovális kimarás látható, így téve egyedivé a megjelenését. Erõs, masszív darab, ami ellen fog állni minden kezdeti próbálgatásnak.



Kormány ügyben egy 7.5" magas és 25" széles darabbal találkozunk, ami a kezdõ kategóriás besorolását tekintve teljesen érthetõ méret. Kvázi fiatalabb, majdnemhogy gyerekeknek szánt kerékpárnál ez a méret tökéletesen meg fog felelni.

Stucni ügyben egy kicsit rendhagyóbb darabbal állunk szemben. Ez egy középpontos stucni, vagy az montik világából ismerõs megjelenésû darabról van szó, ami az átlagos stucninál többet emel, így téve komfortosabbá az irányítást.

Kormánycsapágy ügyben integrált a megoldás, ami egyértelmû jópont ebben a szegmensben. Ipari csapágyazott, Eastern feliratos darab. Hibátlan.



Kicsit lejjeb egy markáns megjelenésû, Eastern hímzésû, kevlár huzatos üléskombót találunk. Szintén további jópont. A legkönnyebb és legmodernebb megoldás jelenleg a piacon!



Hajtás ügyben egy ipari csapágyazott Mid szabványú középrész gondoskodik a tartósságról! Ez sem az az alkatrész amit egy kezdõ tönkre fog tenni egy jó darabig!

A hajtókar egy Eastern Shaft, ami külön is megvásárolható modell, és mindíg nagy népszerûségnek õrvend. Nem véletlenül! Olcsó, erõs és jó megjelenésû. Természetesen három részes. Kifogástalan darab.

A lánckerék egy 25 fogas Eastern Porchys, acélból készült mása. Ebben a kategóriában ez is teljesen bevett szokás, és tökéletesen meg fog feleni arra amire kitalálták!



A pedál és a markolat az egyetlen, nem fekete alkatrész a gépen. Mindkettõ áttetszõ világoskék, és határozottan megdobják a látványt. A Crown pedál kiváló tapadással rendelkezik és a súlya verhetetlen, az egyik legkönnyebb pedál a piacon.



A Fuquay Flyer markolat pedig a külsõ gumikéval azonos mintával rendelkezik, és az átlagnál némileg vastagabb, de kellemes fogású darab. Plusz látványelem a kormányon elhelyezett felirat, ami az áttetszõ markolat révén válik kiolvashatóvá. Apró ígényesség.



Kerék ügyben is teljesen fekete a megjelenés. Elõl-hátul 36 küllõsek, ami manapság már sztenderdnek számít. A felnik jezés nélküli, de dupla falú darabok, ami színtén sokat dob az élettartamon.

Az elsõ agy egy kis peremes, 10 mm-es tengelyes, klasszikus golyóskoszorús megoldású darab. Míg hátul egy Quando, fél-ipari csapágyazott, 9-es driveres darabot találunk. Mindkettõ kiválóan ki fogja állni a kezdõ megpróbáltatásokat.

Akárcsak a 2.3-as Fuquay Flyer külsõ gumik is, amik még egy nagyobb, elrontott trükknél is kellõ tompítást adnak majd! Hasznos segítõje lehet az embernek ez a méret, ha szeretné elkerülni a csüklófájdalmakat!



Fék ügyben egy teljesen jelzés nélküli, de kifogástalanul mûködõ rotorszettet kapott a Ramrodder. Itt kell megemlítsük a színtén jó pontot érdemlõ, duplaszálas bowdenvezetést az alsó régióban. Ilyen megoldást általában csak épített kerékpárokon szoktak alkalmazni, gyári gépeken ritka és becsülendõ!

Összeségében ez a gép valószínûleg minden, a sporttal még csak most ismerkedõ kissrácot kiszolgál majd makulátlanul, és a további folytatástól sem veszi majd el a kedvet, mivel ez egy jól összerakott, minden részletében megfelelõ kerékpár 119990 Ft-ért!
http://animalbikes.com/ http://volumebikes.com/ http://www.theshadowconspiracy.com/ http://www.nike.com/ http://34r.cz/  http://fitbikeco.com/ http://www.sandmbikes.com/ http://www.kinkbmx.com/ http://www.primobmx.com/ http://www.flybikes.com/ http://www.rantbmx.com/ http://www.federalbikes.com/ http://www.harobikes.com/bmx/ http://www.velvartbmx.hu/webshop/altermekcsoportok/sipcsontvedok/ http://subrosabrand.com/ http://www.prymegear.com/ http://www.khebikes.com/ http://www.easternbikes.com/ http://www.cultcrew.com/ http://www.odigrips.com/ http://unitedbikeco.com/ http://www.vans.com/ http://www.fictionbmx.com/ http://lotekbrand.com/ http://www.troyleedesigns.com/ http://www.stolenbmx.com/